Najczęściej zadawane pytania
1. Ważna zasada.
Często zdarza się, że szukając części do swojego samochodu, klienci wybierają je na podstawie opisu w sklepie internetowym, który wskazuje, że dana część pasuje do ich modelu. Pamiętaj!! Nawet w ramach jednego modelu auta może występować kilka różnych wersji tej samej części, np. w zależności od rocznika, wersji silnika czy wyposażenia.
❓ Dlaczego tak się dzieje?
Producenci często wprowadzają modyfikacje w trakcie produkcji, co sprawia, że nie każda część pasuje do każdego egzemplarza tego samego modelu. Dlatego kluczowe jest precyzyjne dopasowanie części do Twojego konkretnego auta.
2. Jak uniknąć pomyłek?
Najlepszym i najpewniejszym sposobem na dobór odpowiednich części jest podanie nam numeru VIN Twojego samochodu. Numer VIN znajdziesz:
• W dowodzie rejestracyjnym pojazdu (pole E),
• Na tabliczce znamionowej, zazwyczaj umieszczonej na podszybiu od strony kierowcy lub na słupku drzwi kierowcy.
Czym jest numer VIN i dlaczego jest taki pomocny?
Numer VIN (Vehicle Identification Number) to unikalny 17-znakowy kod przypisany każdemu pojazdowi, pełniący rolę jego "numeru PESEL". Jest on niezwykle pomocny w dobieraniu części do naprawy samochodu z kilku powodów:
1. Precyzyjna identyfikacja pojazdu.
Numer VIN zawiera szczegółowe informacje o samochodzie, takie jak:
- Producent i kraj produkcji
- Model i typ nadwozia
- Rok produkcji
- Specyfikacje silnika i układu napędowego
- Indywidualny numer seryjny
2. Korzyści przy doborze części
- Dokładne dopasowanie: Wykorzystanie numeru VIN minimalizuje ryzyko zakupu niewłaściwych części.
- Oszczędność czasu: Wyszukiwanie po VIN jest szybsze niż tradycyjne metody doboru części.
- Dostęp do oryginalnych części: Umożliwia zamówienie fabrycznych komponentów pasujących do konkretnego modelu.
- Sprawdzenie wyposażenia: Pozwala zweryfikować oryginalne elementy wyposażenia samochodu.
- Identyfikacja koloru lakieru: Przydatne przy naprawach blacharsko-lakierniczych.
Jesteśmy tu, aby pomóc!
Nasza doświadczona ekipa chętnie pomoże Ci znaleźć właściwą część. Wystarczy, że podasz nam numer VIN, a my sprawdzimy wszystko w naszych katalogach. Skontaktuj się z nami mailowo pod adresem sklep@carmont.pl.






















Jak kupować?
Składanie zamówień w Sklepie odbywa się poprzez:
- wypełnienie formularza zamówienia po przeniesieniu Towaru do Koszyka, znajdującego się na stronach Sklepu, a następnie przejście procedury zakupu do końca;
- przesłanie zamówienia e-mailem na adres sklep(at)e-pajero.pl lub inny adres podany na stronach internetowych Sklepu;
- inne formy zamówienia (telefonicznie, GG, Skype) w każdym przypadku powinny zostać potwierdzone pocztą elektroniczną.
Po złożeniu zamówienia, serwis generuje automatyczną wiadomość e-mail, wysyłaną na adres e-mail podany przez Kupującego.
Z chwilą potwierdzenia zamówienia przez obie strony, dochodzi do zawarcia umowy kupna - sprzedaży.
Czas realizacji zamówienia czyli wysłania paczki zależny jest od dostępności danego produktu w magazynie. Standardowo wynosi on do 24h od momentu złożenia i potwierdzenia zamówienia.
Sprzedający zastrzega sobie prawo wydłużenia czasu realizacji w przypadku chwilowego braku towaru w magazynie. W takim przypadku Kupujący zostanie o tym fakcie bezzwłocznie poinformowany.
W przypadku gdy Sprzedający nie jest w stanie skompletować w chwili zamówienia całości zamawianego towaru, kupujący ma prawo wyboru do:
- częściowej realizacji,
- wydłużenia terminu oczekiwania,
- anulowania zamówienia
- Kupujący powinien poinformować Sprzedającego o podjętej decyzji za pomocą poczty e-mail.
Do każdej przesyłki dołączony jest dowód zakupu którym jest faktura VAT albo paragon. W przypadku, gdy Zamawiający chce otrzymać fakturę VAT musi podać w formularzu zamówienia dane niezbędne do jej wystawienia. Są to nazwa, adres oraz numer identyfikacji podatkowej NIP nabywcy. Dokonując zakupu Kupujący akceptuje wystawianie faktury bez podpisu kupującego.
Zamówienia realizowane są od poniedziałku do piątku, w szczególnych przypadkach czas dostarczenia towaru uzgadniany jest indywidualnie z klientem.
Klient może anulować zamówienie do czasu gdy zostanie wystawiony paragon lub faktura. Powinien to uczynić telefonicznie i potwierdzić pisemnie za pomocą poczty e-mail.
PAMIĘTAJ! Jeśli podczas finalizowania zamówienia, w opcji Uwagi do zamówienia, wpiszesz swój model, rocznik oraz silnik auta, Sprzedawca zweryfikuje trafność Twojego wyboru. W przypadku jakiegokolwiek błędu - skontaktujemy się z Tobą.
Warto również podać swój numer telefonu. Dzięki temu kontakt z Tobą będzie szybszy.